pixel
phillee58
I have a Canon 60D.
What are my settings for the Slow Waterfall Effect.
pixel
jillikins
Keep on changing your shutter speed until you get the right effect but do not make it look too milky keep a real sense of the waterfall. It take good practice and put your camera on Manual to keep on changing the settings until you get what you want .
pixel
photobugspud
First of all...the amount of light on the waterfall must be moderated by aperture and the use of a polarizer/ ND filter...can't have too much light....then "pour in" the light through the exposure speed....keeping the iso low, 100. f9 and match the speed...check out my images from Hat creek and bridal veil creek....gerry
pixel
SM2012
The "silky water" effect is achieved by a long exposure. You can either set your camera to Tv priority or manual and then make sure the ISO is down to its lowest setting (50 when expanded) using a circular UV or ND filter and a very narrow aperture (high f/ value, usually > f/16), as mentioned above. You can also use Aperture priority mode and make sure the exposure is long enough for the effect. However, narrow aperture settings can create a softening of the image known as "diffraction", so don't go all the way. Anything longer than 1 second does the trick, but you'll need a tripod or prop of some kind.

I've never understood why people like the silky water effect. Water doesn't look like that!
pixel
tomie
hahhahaa! I thought you were two lovers, but that's some very professional advices , stefan!

to have such effect only slow speed is needed as said by jillikins...

I love the water at low speed ... the picture is not just only the reality.
pixel
SM2012
@ Tomie :

You're back to your old tricks Tomie, with your snide remarks and insults. Our personal lives are none of your business. Just once, let this go and leave us alone. Don't reply to this. Don't rear up on your high horse and just pretend we don't exist so that this site can go peacefully about its business. This is what we do as far as you're concerned and we will continue to do so. All we want to do is show our work to the people we respect and occasionally help others. Nothing more.

Et voilà que tu recommences avec tes propos sournois et tes insultes. Notre relation ne te concerne pas. Pour une fois, laisse tomber et laisse-nous tranquilles. Ne réponds pas ici. Ne relève pas. Fais comme si nous n'existions pas pour que le calme règne dans ce site. C'est ce que nous faisons et nous continuerons ainsi. Nous voulons seulement partager nos images avec ceux que nous respectons et éventuellement aider les autres. Rien de plus.
pixel
tomie
@ SM:

????????????? insults????????????

i found weird google translater said "lovers" for amateurs...because "lovers" means "in love" in french language.
i just wanted to say "two amateurs" of course...your personal lives is not my business actually!
so good luck for the lovers!

but my matter is you overloaded the forum in the past by yours advices and yours multiples interventions which prevented other participants to express themselves.
since you were muted, the participants in the forum were much more numerous and that was good for diversity and the life of this site.
I do not want it to disappear ...Nothing more.

je ne vois pas où il y a des insultes...je faisais simplement une remarque humoristique sur le fait que tu te présentes comme un amateur et que tu balances ensuite des conseils de haut niveau technique!

tu saturais, par le passé ,le forum de tes conseils et de tes interventions multiples, ce qui empêchaient les autres participants de s'exprimer.
depuis que tu étais en sourdine, les intervenants dans le forum étaient beaucoup plus nombreux et multiples ce qui était une bonne chose pour la diversité, l'intérêt et la vie de ce site.
je ne souhaite pas que cela disparaisse...alors faisons nous discret ( mais toi aussi) si tu veux que le calme règne dans ce site. Rien de plus.

pixel
SM2012
Parfait. Je regrette avoir été contraint de laver notre linge sale en public, mais nous avions bloqué ton compte et n'accédons pas au tien, ce que nous ne voulons pas faire de toute façon. Pour info, "lover" veut dire "amant" ou "amoureux" plus souvent que "non professionnel". J'ai décidé de prendre ton ignorance au premier degré et je passe outre ton jugement de valeur que je ne relèverai pas ici pour les mêmes raisons que j'ai évoquées plus haut. Vu que tu es bloqué de notre compte, je me demande comment tu as pu relever le mot "amateur" - que moi, j'ai utilisé à bon escient, mais bon. Sans importance.

Je fais simplement remarquer que j'avais demandé à plusieurs reprises qu'on enlève les extraits des forums de la page d'accueil. Les administrateurs ont sans doute - et non sans un certain cynisme - décidé que les engueulades attiraient les regards, ce qui augmente le trafic.

Depuis que j'ai ouvert un compte avec Marie qui vit maintenant dans la région, je me limité pour l'essentiel aux messages privés et quelques contributions occasionnelles. Il vaut mieux ainsi. J'espère que celui-ci est notre dernier échange. Je n'ai rien à te dire et rien à entendre de ta part.
pixel
tomie
pour info, et tant pis si tu ne me lis pas...j'ai visité ton blog avant que vous ne me bloquiez, j'y avais même laissé un commentaire )
voilà comment j'ai lu que vous étiez des amateurs, au sens propre du terme, ce que je vous accorde volontiers.

nous serons d'accord sur, au moins, un point, c'est que les extraits du forum ne devraient pas être en 1ère page.
Adieu.
pixel
breizh
"... I've never understood why people like the silky water effect. Water doesn't look like that! ..."
If you don't appreciate ... why do you comment ! ...
... "revenant" left pb giving his ass in "avatar" ... back here as SM... still the same "polite" language ... again talking about dirty linen ... still so ready to take offence ...
" ... chassez le naturel , il revient au galop " ... je vous avais écrit cela déjà ...
pixel
McMommy
wicked good example of silky water Dave...
pixel
Reply
pixel
pixel