1/02/2011. Książki i strony internetowe o podróżach

by Krystyna Knypl February. 01, 2011 8016 views

Moje ulubione książki

Kocham książki podróżnicze i mam nawet wydzielone odrębne półki na książki o podróżach. Lubię z nimi obcować. W Stanach Zjednoczonych zawsze lubię odwiedzić księgarnie Barnes & Noble, choć i ona zaczyna przegrywać z internetem…
Podobnie niezwykle lubię oglądać tradycyjne mapy – świadomie używam tego określenia, bowiem dziś wszystko sprowadza się do poszukania na www.maps.google.com i pewnie coraz mniej osób sięga po owe tradycyjne mapy. Całkiem często teraz na ulicach miast można zobaczyć turystów z wydrukami map pobranych z internetu.

Najdokładniej przeczytaną przeze mnie książka podróżniczą był chyba przewodnik po Szwajcarii, który studiowałam nieomal cały rok zanim ruszyliśmy na zwiedzanie tego pięknego kraju przed 15 laty. Zanim nastała epoka internetu i swobodnego podróżowania po świecie lubiłam odwiedzać Targi Turystyczne organizowane we wrześniu w PKiN. Było to miejsce gdzie oferowano wiedzę nie tak powszechnie dostępną o podróżach. Po zobaczeniu jakiegoś plakatu z alpejską doliną tak zakochałam się w tym widoku, że postanowiłam tam pojechać. Zacisnęłam pasa na naszym skromnym domowym budżecie i po roku udaliśmy się w bardzo niskobudżetową podróż. Do Zurychu pojechaliśmy autobusem – podróż trwała chyba około 20 godzin. Zamieszkaliśmy w pokojach gościnnych z dostępem do kuchni, w której z zapałem gotowaliśmy makaron po powrocie z wycieczek. Dobrym sposobem na zwiedzanie Szwajcarii były specjalne bilety, dzięki którym można było podróżować koleją, komunikacją miejską oraz stateczkami pływającymi po jeziorach. Dla dzieci do lat 14 podróżujących w towarzystwie rodziców bilet taki był bezpłatny, więc skorzystaliśmy z tego miłego przepisu. Tak dalece nam się spodobało, że przyjechaliśmy tam jeszcze za rok i przemierzyliśmy Szwajcarię wzdłuż i wszerz.
Książki nadal lubię czytać przygotowując się do podróży, jednak zasadnicze informacje zdobywam w internecie. Hotele rezerwuję zwykle przez www.venere.com lub www.hostelbookers.com. Do zarezerwowania hotelu potrzebna jest wypukła karta kredytowa, której numer podajemy przy rezerwacji. Portal należy to tzw. bezpiecznych stron internetowych - rozpoznajemy je po obecności małej kłódeczki w dolnej prawej części ekranu komputera lub napisie Veri Sign Secured.

# 1

# 2

# 3

# 4

# 5

Be the first to like this post
Join the conversation
There are 4 comments , add yours!
Pandka 8 years, 7 months ago

Z przyjemnością przeczytałam!

8 years, 7 months ago Edited
Livelovelaugh 8 years, 7 months ago

Wow! That is quite a collection you have. I always visit bookstores wherever I travel. :)